Takma dişlere gelince, diş implantları genellikle en iyi çözümdür. Ancak hastaların bu tip protezlere karar vermeden önce birçok sorusu vardır:

• İmplantlar gerçekten daha mı iyi?
  • Yapay diş kökleri ne kadar dayanır?
  • Dental implant maliyeti ne kadar yüksek?
  • Ve riskleri ve yan etkileri nelerdir?

Size yardım ediyoruz ve en sık sorulan soruların cevapları sizler için derledik.

Diş İmplantları Neden Faydalıdır?

Köprü, protez veya implant? Bu soru protez ihtiyacı olan hastalar tarafından sorulur. İmplantlar herkes için uygun değildir, ancak diğer diş protezi çözümlerine göre belirleyici avantajlar sunar.

Hastanın bakış açısından, iyileşme evresinden sonra implantlar komplike değildir, çünkü ağızda kalıcı kalırlar, herhangi bir yapıştırıcıya ihtiyaç duymazlar, sağlam bir tutuş sağlarlar ve neredeyse gerçek dişler ile aynıdırlar. İmplantlarla çiğneme hissi normal çiğneme hissine karşılık gelir ve ayrıca tat alma duyusu değişmez.

Öte yandan köprü ve protezlerin destekleri çiğneme hissini ve lezzet hissini bozabilir. Diş hekimleri, implantları tercih eder çünkü bitişik dişlerin, örneğin köprülerde olduğu gibi, yerleştirilirken yere indirilmesi gerekmez. Ek olarak, yapay diş kökü (implant) çene kemiğinin korunmasına yardımcı olur ve böylece daha fazla diş kaybına karşı korur. Bu bilgiye karşı, dental implantların maliyetleri genellikle değişkenlik gösterir.

Diş İmplantı Maliyeti

Dental implantların maliyeti için sonunda hasta olarak ne kadar masrafa ihtiyacınız var? Çaba her hasta için çok bireyseldir. Ayrıca seçilen malzeme maliyetler için büyük önem taşır. Toplam maliyet 1.000 avro ile 4.000 avro arasında değişmektedir. Ortalama 1.000 ila 1.500 Euro arasında bir paya sahiptir.

Genellikle, implant yerleştirilmeden önce, bir çene kemiği konstrüksiyonu gereklidir. Sıklıkla 400 ila 1500 avro arasında olan masraflar için, yasal sağlık sigortasına hiçbir ücret ödemeyin. Birkaç diş boşluğunun implantlarla doldurulması gerektiğinde gerçekten pahalı hale gelir.

Diş İmplantları Neden Bu Kadar Pahalı?

Dental implantlar neden bu kadar pahalı? İlk bakışta dental implant maliyetleri yüksek görünebilir. Harcamalar sadece suni diş kökü için saf malzeme maliyetinden değil, hastaların çoğu zaman ilk başta bile düşünmediği birçok noktadan ibarettir.

Diğerlerinin yanı sıra tüm muayene öncesi ve sonrası muayeneleri, ameliyatı, diş laboratuvarı masraflarını ve dişçinin ücretini içerir. Ek olarak, bir dental implantın maliyeti, dayanıklılığından dolayı bir yatırım olarak görülmelidir. Diş implantları, on yıldan uzun bir süredir hastaların çoğunda bulunan uzun süreli bir diş protezi çözümüdür.