Mavibahçe Avm No:40/B Karşıyaka-İzmir

Yerli İmplant

Anasayfa » Yerli İmplant

Diş sağlığı ihmale alınamayacak kadar çok önem teşkil etmektedir. Her insan diş sağlığını önemsememesi için ayrı bahaneler ürettiği de bilinen bir gerçektir. Hâlbuki sadece günde 2 kere diş fırçalayarak birçok sorunların önüne geçebiliriz. Yinede oluşabilecek diş ve ağız sağlığı sorunlarını çözmek üzere kendilerini geliştirmiş ve bu alanda okuyarak uzmanlaşmış olan sağlıklı diş tedavi Karşıyaka ve İzmir diş hekimi hizmetlerini vermektedirler. Sadece ağız sağlığı değil gülüş estetiği alanına giren gülüş tedavisi, implant gibi alanlarda da yardımcı olarak hastalarının güler yüzlü ayrılmalarını sağlamaktayız.

İmplant Diş Tedavisi Nedir?

Ağzımızda çürüyen dişin kurtuluşu kalmadığında dişi çektirmek tek çözümdür. Çekilen dişin yerinin boş kalması diğer dişlerin daha çok yıpranmasına neden olur. Bu sebep ile eksik dişin yerine diş yapılması gerekir. İmplant, insan bedenine %100 uyum sağlayan tek madde olan titanyum alaşımından yapılan ve cerrahi operasyonla çene kemiğine yerleştirilen diş tedavi yöntemidir.

Diş İmplantı Yaptırmanın Avantajları Var Mı?

Ne tür diş olursa olsun hiç biri ana dişin yerini tutmaz. Bu gerçeğin aksini kimse söyleyemez. Sadece ana dişe yakın olan diş türü implant diş olduğu için tüm diş hekimleri tarafından en çok önerilen diş tedavi yöntemidir.
Çünkü gerçek diş gibi doğal görünür, dişin doğru işlevleri yapmasını sağlar ve daha uzun ömürlüdür. Yüz şekliniz de bozulma yapmaz. Sadece boşluk olan yere diş ilavesi yapılır. Tüm bu nedenler de her birey için büyük avantajdır.

İmplant Dişin Yan Etkileri Olabilir Mi?

Diş implantı son zamanlarda çok yaygınlaşan diş tedavileri arasında yer alır. Yapılan tedavilerin %99’u sorunsuz olarak tamamlanmıştır. İmplantlar titanyum denilen maddeden üretilmektedir. Titanyum, İnsan vücudunun kabul ettiği ve kemik ile uyuşan nadir elementlerden biridir. Ancak çok nadir olarak görülen bazı nedenlerden diş implantı yan etkileri doğurabilir.

Bu nedenlerden bir diş hekiminin yanlış şekilde ve hatalı implant uygulaması sonucunda yan etkileri meydana gelebilir. Tabi beraberinde hastanın diş sağlığına gerekli hijyenin ve özenin göstermemesi de iltihap gibi enfeksiyonları doğurur.

Titanyumdan yapılan implantı nadiren vücut kabul etmeyebilir. Bu durumda en çok sigara kullananlarda meydana gelir. Ya da titanyum alerjisi olanlarda başarısızlık yaşanabilir. Tecrübeli ve güvenilir diş implant merkezlerinde yapılmamış olan implant tedavilerinde sinirler hasar görebilir. Bu hasarlar gülüşleri, konuşmaları etkiler.

Diş İmplantı Her Boşluğa Mı Yapılır?

Hastanın dişindeki boşluk sayısı ne kadar implant yapılacağı konusunda önemlidir. Yani tek diş boşluğa 1 adet implant yeterli gelir. Ancak yan yana 3 diş boşluğu var ise 2 adet implant gerekecektir. Ağızda yan yana olan her boşluk için ayrı bir implant tedavisi gerektirmez.

Türkiye’de İmplant Diş Yaptırmak

İmplant diş kaybı yaşayan her hastanın oldukça merak ettiği bir konudur. Söz konusu diş sağlığı olunca hem endişemiz hem de tedavi masrafları da bununla doğru orantılı bir şekilde artmaktadır. Öncelikle implantın ne olduğunu açıklayalım.

İmplant Fiyatları Türkiye

İmplant, bir ya da birden fazla diş kaybı yaşayan hastaların diş kaybı görüntülerinin önüne geçebilmek için uygulanan bir diş protezi yöntemidir. Çene kemiğine yerleştirilmektedir. Yapay diş de olsa doğal diş gibi gücünü çene kemiğinden alacağından kişinin çene kemiği yapısı güçlü olmalıdır. Bu nedenle implant her hastaya uygulanamaz. Ülkemizde hemen hemen çok sayıda klinik de de yapılan implant tedavisi oldukça titiz bir çalışma gerektirmektedir. Eksik olan diş kökünüzün yerine titanyumdan yapılan bir kök yerleştirilmektedir. Bu kökler yerleştirilirken de vidalar kullanılarak dişin kökünün iyice oturması sağlanmaktadır. Süreç zahmetli olsa da sonrasında uygulamadan memnun kalanların sayısı oldukça fazladır.

Türkiye’de İmplant Yaptırırken Dikkat Edilmesi Gerekenler

Öncelikle implant tedavisini çok iyi bir şekilde araştırmalısınız. Aynı zamanda bu tedavinin yapılacağı klinik ve tedaviyi yapacak hekim de oldukça önemlidir. Eğer kliniğe ve doktora karar verdi iseniz doktorunuzla süreç hakkında detaylı bir şekilde görüşmelisiniz. Zaten işinin uzmanı olan bir hekim size süreç hakkında tatmin edici bir açıklama yapacak ve kafanızdaki tüm soruları yanıtlayacaktır. Bu nedenle süreç ile alakalı bir endişeniz ya da tereddüt ettiğiniz bir şey var ise açıklığa kavuşturmadan tedaviye başlamamanızı öneririz. Ülkemizde kullanılan implant malzemeleri kliniğe göre değişmektedir. Bazı klinikler tamamen yerli implantları kullansa da bazıları tamamen yurt dışından ithal edilen malzemeleri kullanmaktadır. Bu da maliyeti oldukça arttırmaktadır. Siz,  size uygulanacak implantın kalitesini mutlaka araştırın bazı hekimler maalesef kaliteli malzeme kullandım diyerek çok düşük kalitede malzemeleri kullanarak hastalara zorlu bir süreç yaşatmaktadır. Bu nedenle implant tedavisini ve yaptıracağınız hekimi çok iyi bir şekilde araştırmalısınız.

Özel Diş ve Kamu Diş Hastanelerinin Farkı

İmplant uygulaması ülkemizde kamu hastanelerinde yapılmıyor. Bunun yerine daha ekonomik olan köprü tedavisi tercih ediliyor. Köprü tedavisi de iyi bir hekim tarafından yapılırsa etkisi oldukça uzun ömürlü olabiliyor. Bu nedenle implant özel kliniklerde yaptıracağınız için kliniğin kalitesi, uzmanlık geçmişi, klinikte bulunan doktorlar tüm bu faktörleri çok iyi bir şekilde araştırmalısınız. Doktorun daha önce böyle bir çalışma yapıp yapmadığı ile ilgili bilgi edinebilirsiniz. İmplantta kullanılacak malzeme klinikten kliniğe göre değişiklik göstermektedir. Ana malzemenin kaliteli olması çok önemlidir. Diş kökü tamamen titanyum ile kaplanacağından titanyumun kalitesi burada etkilidir. Ülkemizde bu konuda uzmanlaşmış oldukça kaliteli hekimlerimiz bulunuyor. Zaten süreç hakkında size detaylı bilgi hekim tarafından verildiğinden siz kafanızda bir soru işareti kalmadan tedavi sürecini tamamlamış oluyorsunuz. İmplant ülkemizde oldukça sık kullanılan bir yöntemdir.

Tedaviler ve randevu almak; daha fazla bilgi edinmek için arayınız.