CAD/CAM Çözümler
Laboratuvar Desteği
Robotik İmplant
Tedavi Planlama

Diş hekimliğinde son çare olarak görülen diş çekimi, restoratif tedavilerle kurtarılması mümkün olmayan ya da diğer dişlere ve genel ağız yapısına zarar verme ihtimali olan (20’lik, gömülü) dişlere uygulanmaktadır. 20’lik  gömülü diş çekimi İzmir Hepimizin bildiği gibi ağzımızda en son süren dişler üçüncü azı dişlerdir. Genelde 17 ila 25 yaşları arasında sürmeye başlarlar. Bu dişler ağrıya sebep olduğunda ve diğer dişlere zarar vermeye başladığında alınmaları gerekmektedir. 20’lik diş çekimleri piezo surgery cihazları ile travma yaratılmadan kısa sürede alınabilmektedir. Hastalarda bu sayede ağrı ve şişlik çoğu zaman gözükmez. Bu dişler, çürük, diş eti apsesi (perikoronitis), basınç ağrısı, kist oluşumu gibi rahatsızlıklara sebep olabileceği gibi, ortodonti açısından ya da protezle ilgili sakıncalar da doğurabileceğinden çekilmeleri gerekebilir.

Yetişkinlerin Diş Bakımı Nasıl Olmalıdır?

Doğru şekilde ağız ve diş bakımı uygulandığında yetişkinlikte son derece sağlıklı dişlere ve mutlu gülüşlere sahip olunuyor. Yetişkinlik döneminde meydana gelen diş hastalıklarının büyük bir çoğunluğu çocukluk ve gençlik dönemlerinde dişlere yetirince bakılmamasından kaynaklanıyor. Bunun için küçük yaşlardan itibaren ağız ve diş sağlığına dikkat edilmelidir. Tabi ki hiçbir şey için geç kalınmış sayılmaz.

İlerleyen yaşlarda bile dişler doğru tedavi yöntemleriyle kurtarılabilir veya ana dişi kadar olmasa da ona yakın işlevsellikte dişler yapılabilir. Bunun için ise yıllardan beri hizmet veren ve %100 memnuniyet sağlayan İzmir acil diş hekimi her türlü profesyonel desteği sağlıyor ve daha sağlıklı dişler ortaya çıkartıyor. Yetişkinlerin diş bakımı nasıl olmalıdır sorusuna geçmeden önce yetişkinlik dönemlerinde en çok rastlanan diş hastalıklarına bakmak daha doğru olacaktır.

Yetişkinlerde Diş Koruması Nasıl Yapılmalıdır?

Diş Fırçalamak Önemli!

Düzenli olarak dişlerin fırçalanması diş hastalıklarını önlemekte ve sağlıklı dişlerin ortaya çıkmasını sağlamaktadır. Ancak diş fırçalama tekniklerinin doğru şekilde uygulanması gerekir.

Bastırmadan ve dairesel hareketler çizerek yapılacak fırçalama daha iyi olacaktır. Ayrıca yumuşak kıllı diş fırçası ve daha az aşındırıcı olan diş macunu kullanılması da son derece önemlidir. Günde iki kere düzenli olarak diş fırçalaması yapılacağı gibi diş fırçasının ulaşamadığı yerler için diş ipleri ve ağız gargarası kullanmak da son derece fayda sağlayacaktır.

Dişlerin Daha Beyaz Görünmesi İçin Ne Yapılabilir?

Dişlerin beyaz görünmesi için fırçalamak oldukça önemlidir. Günde iki defa kaliteli diş fırçası ve az aşındırıcı diş macunuyla fırçalamak dişlerin ön yüzeylerinin beyaz görünmesini sağlayacaktır. Gece yatarken fırçalamak tüm gece boyunca dişlerin temiz, nefesin açık ve göğsün rahat olmasına yardımcı olacaktır. Düzenli ve doğru diş fırçalamayla bir süre sonra dişlerinizin beyazladığını fark edeceksiniz. Ancak ön yüzeyde inatçı lekeler kalabiliyor. Arka yüzeylerinde ise daha fazla leke ve renk değişimi görülebiliyor. Ön alt ve üst dişlerin arka yüzeyleri ön yüzeylerden daha lekelidir.

Sigara dumanı, dengesiz beslenmek ve diş temizliğine dikkat etmemek bu tür sorunların oluşmasına neden oluyor. Diş tedavi İzmir bölgesindeki en kaliteli şekilde hizmet veren kliniğimizde uzman hekimler, teknolojik cihazlar ve profesyonel işlemlerle detaylı diş beyazlatma uygulanmaktadır. Zirkonyum Diş fiyatları ile ilgili olarak İzmir zirkonyum diş makalemize de göz atabilirsiniz.

Dişlerin iç yüzeyindeki beyazlamayan ve temizlik fayda etmeyen vakalarda ise dolgu yapılabilir, kuronla kaplanabilir ve kişiye en uygun tedavi şekliyle bu rahatsız olduğu diş görüntüsünden kurtulabilir. Tüm diş hastalıklarında, bakım, temizlik ve diş estetiği konusunda günün 24 saati hizmet alabileceğiniz Karşıyaka gece açık diş hekimi tüm diş sorunlarına en akıllıca çözümleri sunacak ve her şey tam istediğiniz gibi olacak.

Diş Hassasiyeti Nedir ?

Diş hassasiyeti dentin hassasiyeti veya kök hassasiyeti için kullanılan genel terimdir. Sıcak, soğuk, tatlı, ekşi ya da asitli yiyecek ve içecekler ve soğuk hava şartları diş ağrısına sebep oluyorsa dişimiz hassastır. Diş hassasiyeti günümüzde oldukça sık görünen bir rahatsızlıktır.

Diş Çekimleri Fiyatları

Diş hassasiyetinin nedeni; diş etinin çekilmesi yüzünden diş köklerine yakın yerlerde dentin dokusunun açığa çıkması sonucu oluşur. Diş eti çekilmesi oldukça yaygındır. Diş kökünde dişin kron bölümünde yer alan mine gibi koruyucu bir diş tabakası bulunmaz. Bunun yerine oldukça yumuşak ve hassas bir yapı olan sement kökleri kaplamaktadır.

Bu kayıp sonucunda diş kökündeki dentin açığa çıkar. Yanlış ve sert bir şekilde diş fırçalamak veya aşındırıcı oranı çok yüksek diş macunu kullanılması faydadan çok dişe daha çok zarar verir, diş minesini aşındırarak dentin dokusunun açığa çıkmasına sebep olur.

Turşu gibi asit oranı yüksek yiyeceklerin tüketilmesi dişte erozyona ve diş yüzeyinde erimeye neden olarak dentin tabakasını açığa çıkarabilir.

Diş Hassasiyetini Nasıl Anlarız ?

Diş hekiminize hassas dişiniz konusunda bilgi vermeniz diş hassasiyeti açısından çok önemlidir. Diş hekiminiz muayene yaparak, problemin dentin hassasiyeti olup olmadığını belirler ve size en uygun tedavi şeklini önerir.

Eğer dişleriniz hassas ise diş fırçalamak sizin için bir eziyete dönüşebilir fakat dişlerinize yeteri kadar temiz bir şekilde bakmazsanız da bu seferde diş eti hastalığı ve diş çürüğü riski artmaktadır.

İzmir Yirmilik Diş Çekimi

Sıcak, soğuk, tatlı, ekşi veya asitli yiyecek ve içeceklerden sonra hissedilen ağrı derin diş çürüğünün veya kırk bir dişin belirtisi olabilir. Bu durumda diş hekiminiz dolgu yapacak ya da başka bir tedavi uygulayacaktır.
Dentin aşırı hassasiyetiniz olduğunu yalnızca bir diş hekimi onaylayabilir.

20’lik diş çekimi ile ilgili soruları ilgili yazıdan okumanız mümkün. Her hangi bir diş problemi yaşadığınızda, her zaman diş hekiminize başvurarak tavsiye almanız daha yararlı olacaktır. Dentin aşırı hassasiyetiniz varsa günlük ağız bakım alışkanlığınızda ve beslenme alışkanlıklarınızda değişiklik yapmanız dentinin daha fazla açığa çıkmasını önler ve diş ağrınızın hafiflemesine yardımcı olur.

Diş Hassasiyetini Önleyebilir Miyim ?

Aynı şekilde çok fazla asit içermeyen bir diyetle diş hassasiyeti engellenebilir. Hassas dişlerinizi önemsemezseniz daha farklı ağız problemleri ile karşılaşma olasılığınız artar, özellikle ağrı nedeniyle dişlerinizi fırçalamazsanız diş eti hastalıkları ve diş çürüğü meydana gelme ihtimali çok yüksek olur.

en iyi diş doktoru izmir

Diş Çekimleri İçin Randevu Almak İster Misiniz?

Tedaviniz hakkında destek almak ister misiniz?

Tedaviniz hakkında bilgi almak ister misiniz? Hasta koordinatörlerimiz sizlere tedavi sürecinizle ilgili hemen bilgi verebilir.