Diş Eti Tedavisi

Diş eti hastalığının önlenmesinde en önemli görev kişinin kendisine düşmektedir. Günlük ağız bakımı, diş fırçalama ve diş ipliği kullanılması, bakteriyel diş plağının uzaklaştırılması gerekmektedir. Diş hekimine düzenli aralıklarla gidilmesi de aynı derecede önemlidir. İzmir diş taşı tedavi makalemizi de inceleyebilirsiniz. Günlük ağız bakımı işlemleri diş taşı tedavisi fiyatları oluşumunu en az düzeye indirebilir, ancak tamamen önleyemeyebilir. Diş fırçası, diş ipliği veya diğer temizlik araçları ile ulaşılamayan bölgelerin bir diş hekimi tarafından değerlendirilmesi mevcut diş plağı veya diş taşının uzaklaştırılması açısından gereklidir. Diş eti hastalığının erken döneminde tedavi, dişler üzerindeki eklentilerin (plak ve diş taşı) uzaklaştırılması ve düzgün bir kök yüzeyinin sağlanmasını kapsar. Bu işlem diş etinde iltihaba neden olan bakterilerin uzaklaştırılmasını sağlar.

İzmir’de Diş Eti Tedavisi

Diş eti hastalığının erken döneminde vakaların çoğunluğunda, diş taşı temizliği, plağın uzaklaştırılması ve düzgün bir kök yüzeyinin sağlanmasını takiben günlük etkin ağız bakımı başarılı bir tedavi için yeterlidir. Daha ilerlemiş vakalar cerrahi tedaviyi gerektirebilir. Bu tedavinin amacı dişleri çevreleyen derin periodontal ceplerdeki diş taşlarını temizlemek, ve düzgün bir kök yüzeyini sağlamak ve daha kolay temizlenebilir bir diş eti formu oluşturmaktır. Periodontal tedavi sonrası hastaların düzenli olarak diş hekimi tarafından muayene edilmesi, plak kontrolü ve yeni diş taşı birikimlerinin ortamdan uzaklaştırılması gereklidir. Fakat unutmamak gerekir ki; periodontal tedavi ile elde edilenlerin sürdürülmesi için hiçbir işlem kişinin günlük ağız bakımı işlemlerini etkin bir şekilde uygulamasından daha yararlı olamaz.

Diş Eti Rahatsızlığı Nasıl Olur?

Dişleri düzgün temizlemediğimizde, diş bakımlarımızı yapmadığımız da, diş fırçalamadığımızda, diş ipi ve gargara kullanmadığımızda diş eti rahatsızlığı oluşabilir. Dişlerin günlük bakımını yapılmadığında dişlerimizde biriken bakteriler diş çürümesine ve buda diş eti rahatsızlığına sebep olur. Diş etleri iltihaplandığında ise tükürüğün çökmesi ile diş taşlarını oluşturabilir ve bu nedenle ağız kokusuna sebep veren bu hastalık insan ilişkilerimizde utanmamıza sebep olabilir.

Bakteriler dişlerimize genelde şekerli ve asitli gıdalardan bulaşarak dişlerimize ve diş etlerimize zarar verir. Diş bakımlarını gerçekleştirmediğimiz zaman ise oluşan bakteriler diş etlerine saldırarak çürütür ve ileri ki dönemler de dişimizi kaybetmemiz gibi tedavi sonucu vermeyen safhaya gelebilir.

Diş Eti İltihabı Belirtileri Nedir?

Diş eti iltihaplarının başlıca belirtileri arasında diş çürümesi, diş etlerinde kanama ve diş şekillerindeki bozukluklar, çarpıklıklar, yamulmalar, diş renginde değişiklikler ve diş ağrısı gibi başlıca sebepler diş eti iltihabı belirtileri arasında görülmektedir. Sağlıklı bir diş etinin rengi açık pembe bir renkte olur. Diş eti dişe ve kemiğe sıkı bir şekilde yapışmış durumda ve parlak bir görüntüdedir.

Diş Eti İltihabının Olduğu Nasıl Anlaşılır?

Diş eti iltihabının olduğunu diş eti kanamasından anlayabilirsiniz. Eğer diş etleriniz de kanama varsa ilk sebebi buradan anlayabilirsiniz. İkinci neden, ise diş etlerinde şişme ve kızarma olmasıdır. Üçüncü neden, arasında diş etleriniz de çekilme ve diş hassasiyetine sebep verecek olaylar var ise diş eti iltihabınız olabilir. Dördüncü nedense, diş etlerinizde ve ya dişlerinizde diş taşları var ise diş eti iltihabınız olabilir.

Diş Eti Tedavisi Acır Mı?

Dişlerinizin arasında diş uzaması, sallanması veya boşluklar oluşuyor ise diş eti iltihabı olabilmektedir. Uygun lokal anestezik yöntemlerle diş etinin acısız tedavisi mümkündür.Diş ile diş eti arasından iltihap geliyorsa diş eti rahatsızlığınız olabilir. Eğer ağızınız da kötü bir tat ve kötü bir koku varsa en yakın zaman da hastanemize başvurarak randevu almanızı ve hastanemizdeki uzman doktorlar tarafından muayene edilmenizi öneriyoruz. Ayrıca sağlıklı diş etlerinize kavuşabilmek için en kısa zamanda dişlerinizi kontrol ettirmeniz gerekiyor.

Diş Eti Neden Kanar?

Diş eti rahatsızlıklarının en büyük belirtisi olan diş eti kanamaları bakteri plağı ve tartar birikimi sonucunda ortaya çıkarak dişetlerinde ve çene kemiklerinde iltihaplar oluşturuyor. Bunun sonucunda da diş eti kanaması meydana geliyor.

Diş Eti Kanaması Nasıl Önlenir?

Diş eti kanamalarını önlemek için ağız hijyeni ve diş bakımı son derece önemlidir. Günde iki kere dişlerin az florürlü diş macunlarıyla fırçalanması, fırçanın ulaşamadığı yerlerde diş iplerinin kullanılması ve ağız gargarasıyla komple ağız temizliği sağlanması diş eti kanamalarını önleme de oldukça etkilidir. Tabi, bu işlemler diş eti kanamaları sonrasında değil her zaman için yapılması gerekir.

Diş Eti Tedavisi Izmir

Karşıyaka diş hekimi olarak kliniğimizde hastalarımıza detaylı şekilde diş fırçalama bilgileri uzman hekimlerimiz tarafından bildirilmektedir. Günde iki kere, yumuşak bir diş fırçasıyla, bastırmadan ve oval hareket ettirilerek yapılacak diş fırçalama işlemleri en kısa 2 dakika sürmelidir. İzmir diş eti tedavi merkezi kanamaları ciddi diş hastalıkları olmakla birlikte gerektiği zamanda gerektiği önlemleri almamak diş kayıplarına neden olacaktır. Ayrıca çene kemiğinde erime olabildiği gibi implant ve protez yapımında da güçlük yaşanabiliyor.

Dişlerin Daha Sağlıklı Olması İçin Bakım Önerileri

Diş sağlığını korunmasında en önemli uygulamalardan biri diş fırçalamadır. Diş ve diş etlerine paralel şekilde dairesel hareketler uygulayarak ve masaj yapıyormuş gibi çok fazla kuvvet uygulamadan fırçalama yapılmalıdır.
Diş fırçalama işleminde en önemli nokta ise kullanılan dil macunu ve fırçasıdır. Diş fırçaları her 5 – 6 ayda bir değişmelidir. Sert ve kırılan kıllı diş fırçaları kullanılmamalıdır. Florlü ve az aşındıran diş macunları tercih edilmelidir. Bostanlı diş hekimi olarak uzman doktorlarımız diş sağlığınıza ve diş yapınıza en uygun diş fırçalama ürünlerini açıklayarak daha sağlıklı dişlere kavuşmanız da en büyük yardımcınız olacaktır.

Diş temizliği sadece dişlerden ibaret değildir ve ağzın bütününü kapsar. Diş fırçalarken dilin temizlenmesi de son derece önemlidir. Dil temizleme özelliği bulunan fırçalarla dil arka bölümden ön bölüme doğru temizlenerek ağız içi bakım iyi bir şekilde yapılmış olur.

Diş Eti Tedavisi Ücretleri

Evlerde yapılan diş bakım ve temizlikleri birçok diş sorununu önleyebildiği gibi birçok sorunu da engelleyememektedir. Diş taşı yani tartar da bunlardan biridir. Diş taşları fırçalamayla geçmeyen tıbbi müdahale gerektiren sorunlardır. Bunun için belli sürelerde diş taşı temizliği yaptırmak en doğru yol olacaktır.
Hem diş eti kanamalarının önüne geçmek hem de diğer tüm diş eti hastalıkları riskini azaltmak için diş fırçası kadar yarar sağlayan diğer bir diş temizleyici ürün ise diş ipleri oluyor. Dişlerin arasındaki tüm tabakaları temizleyen ve iyi bir ağız bakımı yapan diş ipi kullanımı diş eti kanamasını önleyeceği gibi daha sağlıklı dişlere sahip olmanızı sağlayacaktır.

Sigara, alkol ve dengesiz beslenme de diş hastalıklarına fazlaca neden olabiliyor. İlerleyen yaşınıza rağmen dişlerinizi kaybetmemek ve her zaman sağlıklı dişlere sahip olmak için İzmir diş hekimi 24 saat süreyle hizmet veriyor.

Diş Eti Hastalıkları Neden Olur?

Diş etlerinin diş eti çizgisi boyunca iltihaplanması durumu diş eti hastalıkları olarak adlandırılmaktadır. Ve hemen hemen herkesin belirli dönemlerde yaşamış olduğu sıkıntılı bir durumdur diyebiliriz. Tedavi edilmediği sürece çok daha ciddi sonuçlar yaratabilecek olan diş eti hastalıkları konusunda mutlaka en kısa sürede bir uzmana danışılmalıdır.

Diş Eti Hastalıklarında Aşamalar

Diş etlerinin iltihaplanması şeklide kendisini gösteren bu hastalıkta iltihaplanmanın ilerlemesi halinde dişleri çevreleyen ve destekleyen kemikler de bu durumdan etkilenirler. En hafiften başlayarak en ağır boyuta kadar diş eti hastalıklarının üç aşaması bulunmaktadır. Bunlar:

• Ginjivit adı verilen diş eti iltihaplanması: Bu aşama diş eti hastalığının henüz ilk ve erken aşamasıdır. Diş etleri diş eti çizgisi boyunca birikmiş olan bakteri plağı yüzünden iltihaplanır. En belirgin belirtisi diş fırçalama ya da diş ipi temizliği esnasında diş etlerinde görülen kanamadır.
  • Periodontit: Diş eti hastalığının bu evresinde ise, dişleri yerinde tutan destekleyici kemikler ve lifler artık kalıcı ve geri döndürülemez bir şekilde zarar görmüştür. Bu noktada diş hekimi periodontal bir tedavi uygular ve tedavi sonrasında kişinin mutlaka ağız hijyenine ve bakımına özen göstermesi gerekmektedir. Böylelikle diş eti dokusuna ve destekleyici kemik dokusuna çok fazla zarar gelmemesi sağlanmış olur.
  • İlerlemiş periodontit: Diş eti hastalığının ilerlemiş olduğu bu seviyede, dişleri destekleyen lif ve kemikler tahrip olmuştur. Bu tahribat sonucunda da dişler sallanır ya da kayar. Yaşanan bu sorunlar yemek yeme ve konuşmanızı etkiler. Eğer agresif bir periodontal tedavi ile dişler kurtarılamazsa dişin çekilmesi gerekecektir.

Diş Eti Hastalıklarında Belirti ve Semptomlar Nelerdir?

Birçok kişinin hayatından belirli dönemlerde yaşamış olduğu diş eti hastalıklarının en belirgin belirtisi şiddetli ağrıdır. Ancak bazı durumlarda bu hastalık ağrısız bir şekilde de gelişebilmektedir. Bu nedenle eğer aşağıdaki belirtilere karşı her zaman dikkatli olmak gerekmektedir:

• Diş fırçalama ya da diş ipi temizliği esnasında diş etlerinin kolayca kanaması
  • Kızarmış, şişmiş ve hassaslaşmış diş etleri
  • Dişten uzaklaşan veya çekilen diş etleri
  • Ağızda kötü bir koku ve kötü tat
  • Dişlerin sallanması
  • Dişlerin dizilişinde farklılıklar
  • Diş ve diş etlerinin çevresinde belirgin bir şekilde görülen cerahat
  • Yemek yerken yaşanan keskin sızı
  • Soğuk ve sıcağa karşı gösterilen aşırı hassasiyet

Diş Eti Hastalıklarının Nedenleri

Diş eti hastalıklarına, yapışkan ve renksiz bir tabaka halinde olan ve dişlerin üzerinde oluşan bakteri plağının içerisinde bulunan bakteriler neden olabilmektedir. Bu bakteri plakları temizlenmediği noktada bu plaklar diş taşı olarak da bilinen tartara dönüşürler. Ve bu dönüşümden sonra bakteriler diş taşları üzerinde de oluşmaya devam ederler. Böyle bir durumda mutlaka profesyonel bir diş taşı temizliği yaptırmanız gerekmektedir. Çünkü diş taşları asla fırçalama ve diş ipi temizliği ile temizlenmez.

Diş taşları temizlenmediği sürece buradaki bakteri plağında bulunan bakteriler diş etlerinizi ve dişlerinizi enfekte edebilir. Ve bu enfekte hali zamanla diş eti dokusu ve dişi destekleyen kemikleri olumsuz bir şekilde etkilemeye başlar.

Diş Eti Hastalıklarının İlgili Olduğu Diğer Sorunlar

ABD Hastalık Kontrol ve Önleme Merkezi’nin (CDC) yapmış olduğu bir araştırmaya göre diş eti hastalıkları ile diğer bir takım ciddi sağlık sorunları arasında bir ilişki olabileceği ortaya çıkmıştır. Örneği özellikle diyabet hastalarının periodontal yani diş eti hastalıklarına ve enfeksiyonlarına yakalanma riskleri normal kişilere göre çok daha fazladır. Ayrıca yapılan araştırmalara göre, diş eti hastalıklarının vücudun zarar görmüş başka bir bölgesiyle bağlantılı olabileceği de elde edilen bulgular arasında. Oral enfeksiyonlarla diyabet, kalp hastalıkları ve inme arasında bir bağlantı olduğu bu araştırma sonuçları ile öne sürülmektedir.

Periodontal Hastalık Tipleri Hangileridir?

Diş eti hastalıkları incelendiğinde farklı bir takım aşamalar ortaya çıkmaktadır. Bu aşamalara göre sınıflandırılan ve adlandırılan diş eti rahatsızlıkları periodontal hastalık tipleri olarak adlandırılır. Ve periodontal hastalığın tipi periodontal tedavinin de başarısını etkileyen en önemli faktörlerin başında gelmektedir. En sık görülen periodontal yani diş eti hastalıkları ise şöyledir:

• Gingivitis
  • Kronik Periodontitis
  • Agresif Periodontitis
  • Sistemik hastalıklarla beraber görülen periodontitis
  • Nekroz oluşturan Periodontal Hastalıklar
  • Diş eti apsesi