CAD/CAM Çözümler
Laboratuvar Desteği
Robotik İmplant
Tedavi Planlama

Diş dolgusu, eksik diş yapısının işleviyle  bütünlüğünü ve morfolojisini geri kazandırmak için kullanılan restoratif bir malzemedir. Yapısal kayıp genellikle çürüğe veya dış travmaya bağlı olarak ortaya çıkar. Diş Dolgusu uygulamalarını İzmir’deki kliniğimizde yapabiliyoruz. Asitler, besinler ve bakteriler plak denilen zararlı tabakayı oluştururlar. Plak dişlere yapışır ve diş minesinde çürüme ve boşluklara neden olur.

Bu çürüme, dişin dış tabakasını ve dentin denilen iç tabakayı etkileyebilir. Zamanında müdahale edilmeyen çürükler, zamanla daha büyük sorunlara ve hatta dişin kaybına sebebiyet verebilir. Diş üzerindeki çürüğün boşluğun büyüklüğüne ve derinliğine göre çeşitli dolgu malzeme ve yöntemleri kullanılır. Öncelikle diş üzerindeki çürük bölgenin bozuk dokunun temizlenmesi gerekmektedir. Lokal anestezi ile uyuşturulmuş olan dişe bu işlem uygulanırken hiçbir acı-ağrı hissedilmez.

Bu işlemle, dişi dolgu için hazır hale getirilir. Şayet bozuk doku çürük tamamen temizlenmeden üzerine dolgu yapılırsa diş içeriden çürümeye devam edecektir. Bu yüzden bu işlemin titizlikle yapılması gerekmektedir. dolgu Diş üzerindeki bozuk doku çürük bölgenin temizlenmesi. Temizleme işleminin ardından dolgu yapılacak malzeme hekiminiz tarafından hazırlanarak restorasyon bölgesine uygulanır. Dolgu malzemeleri; içerdikleri materyallere göre çeşitlenmektedir. En yaygın kullanılan malzemeler Amalgam ve Kompozit dolgulardır. Bunların haricinde cam iyonomer (Glass Ionomer Cement) ve ‘Inlay-Onlay’ olarak da bilinen Porselen / Seramik dolgular da sıklıkla kullanılmaktadır. Dolgu tedavilerinde malzeme, dolgu yapılacak bölgenin büyüklüğü ve derinliği, hangi dişler üzerinde olduğu, hastanın genel sağlık durumu (kronik hastalık, metal alerjisi vs) gibi durumlar göz önüne alınarak hekiminiz tarafından tavsiye edilecektir. Dolgu malzemesinin dişhekimi tarafından hazırlanması gerekir.

Dolgu Hakkında Bilinmesi Gerekenler

Herhangi bir nedenden dolayı dişte çürük meydana gelmesi ve bu çürük sonucunda diş hem görünümünü hem de fonksiyonunu kaybeder. Dolgu işlemi ile diş hem görünüm açısından hem de işlevsel açıdan eski haline getirilir.
Bakterilerin girebileceği dişlerdeki açıklar kaliteli dolgu malzemeleri ile doldurularak çürüğün ilerlemesi ve diş kayıpları önlenmiş olur. Dolgu için kullanılan malzemeler ise genellikle kompozit reçine, porselen, altın ve amalgam alaşımlarıdır. Her türlü diş sorunları için İzmir nöbetçi diş hekimi günü 24 saatinde hizmet verecek tüm diş sorunlarınıza kaliteli çözümler sunarak dişlerinizi çok uzun yıllar sağlıklı ve mutlu şekilde kullanmanıza yardımcı olacaktır.

En İyi Dolgu Türleri Nasıl Belirlenir?

Her hastanın diş yapısı farklı olacağından dolayı kullanılacak dolgu malzemesi de farklılık gösterecektir. Dişte meydana gelen çürüğün boyutu, hastanın alerjik durumları ve dolgu maliyeti farklı şekillerde dolgu türlerinin ortaya çıkmasına neden olmuştur. Kliniğimizde öncelikle yapılacak detaylı muayene sonrasında hangi tür dolguya ihtiyacınız olduğu kesin olarak belirlenecek ve en memnun kalacağınız dolgu işlemleri uygulanacaktır.

Altın Dolgular

Sipariş ve özel istek üzerine uygun görülmesi halinde laboratuvar ortamında hazırlanan altın dolgular diş hastalıklarına karşı son derece yüksek koruma sağlayacak ve dolgu süresi de ortalama 20 yılı kapsayacaktır. Bu yüzden de diş dolgusunda altın son derece kaliteli bir dolgu malzemesidir. Ancak fiyatının pahalı olması ve uygulamanın da birkaç seans sürmesi gibi dezavantajları nedeniyle az kişi tarafından tercih edilmektedir.

Amalgam Gümüş Dolgular

Aşınmaya karşı direnç oluşturan bu dolgular diğer dolgu malzemelerine göre daha uygun fiyatlıdır. Diş renkleriyle uyum sağlamadığı için görünürdür ve ön bölge dişlerine uygulanmazlar.

Kompozit Reçine Dolgular

Diş renkleriyle aynı renkte olduğundan ve doğal bir diş görüntüsü sağladığından dolayı en fazla tercih edilen dolgu malzemeleridir. İzmir gece açık diş hekimi tüm dolgu malzemelerinde ve sizlerin isteği doğrultusunda en kaliteli dolgu işlemini uygulayarak diş kayıpları yaşamanızın önüne geçecektir.

Diş dolguları yukarıda da bahsedildiği gibi her hasta için özel olarak uygulanır. Genel bir dolgu bilgisi veya tedavisi yoktur. Kırık veya çürük dişlerin bir bölümü hasar görmüşse kurun ve kaplama da dolgu için önerilen yöntemler arasındadır.

Dolgu İşlemi Nasıl Uygulanır?

Dişleriniz için dolgu yapılması uzman hekim tarafından gerekli görüldüğünde öncelikle çürük dokunun dişten uzaklaştırılması gerekir. Çürük doku giderildikten sonra diş yüzeyi temizlenir ve temizlenen bu boşluğa yukarıda sayılan dolgu malzemelerinden biri uygulanarak dolgu işlemi tamamlanmış olur.

Dolguya İhtiyacım Olduğunu Nasıl Anlarım?

Düzenli diş kontrolleri dişlerinizin dolguya gerek olup olmadığını çok önceden keşfedecektir. Karşıyaka gece açık diş hekimi kullanacağı yüksek teknolojik ürünler sayesinde dişlerde meydana gelen aşınma, çürüme ve kayıpları önceden belirleyecek ve diş kayıpları yaşamadan sağlıklı dişlere kavuşmanızı sağlayacaktır.

Hangi Durumlarda Diş Çekilir?

Diş hekimlerimize yapılan diş ağrısı ziyaretlerinin çoğunluğu çürük dişlerden kaynaklanmaktadır. Uzman hekimlerimiz kusurlu ve hasta dişe bakarak dişin kurtulma durumunun olup olmadığına karar verir. Kurtulma şansı olan dişlere dolgu ya da kanal tedavisi uygular ve ana dişi çekmeden hastamızı memnun bir şekilde gönderir. Ancak tedavisi olmayacak kadar ileri çürümüş olan dişler ve kanal tedavisi yapıldığı halde apseli olan dişler çekilebilir. Sonra aşırı iltihaplanmış diş etine sahip dişler, kaza ya da çarpma sonucunda tedavi ile düzeltilemeyecek olan kırık dişler, diş etinde gömülü kalıp çıkamayan ve rahatsız eden dişler, çıkan dişin alanı dar olduğundan çarpık çıkan ve ortodonti tedavisi görecek olan dişlerin de çekilmesi gerekebilir.

Dişe Dolgu Nasıl Yapılır?

Dişlere gereken özen ve bakım yapılmaz ise dişler zaman içinde çürür. Çürüyen dişlerde belli bir süre sonra ağrı yapar ve bu ağrı hayatımızı kâbusa çevirir. Bu sebep ile dişlerde çürük oluştuğunda ihmale almadan diş hekimi ziyaret edilmelidir. Diş çürümesi için diş hekimliğimize gelen hastalarımızın dişlerine bakan hekimlerimiz kurtulma şansı olan dişlere dolgu yapılmasını uygun görür.

Dolgu için öncelikle hastanın ağrı duymaması için lokal anestezi ile hasta dişin olduğu bölgeyi uyuşturulur ve dişteki çürükler temizler. Eğer çürük tamamen temizlenmez ise diş çürümeye yine devam eder. Yapılan temizlik sonrasında dişte boşluk oluşur ve bu boşluk uygun dolgu malzemesi ile doldurulur. Yapılacak dolgu malzemesinin hangisinin uygun olduğuna diş hekimi hastanın sağlık durumu ve diş türünü göz önünde bulundurarak karar verir.

Dolgu Malzemeleri Kaç Çeşittir?

Temizliği yapılan dişlere dolgu malzemesi kullanılır. Dolgu malzemesi 3 çeşittir. Bunlar amalgam dolgu, kompozit dolgu ve porselen dolgudur. Fakat hekimleri tarafında en çok kullanılan dolgu malzemesi kompozit dolgudur. Hekimler dolgu malzemesini seçerken dişin derinliğine ve büyüklüğüne göre, hangi diş için dolgu yapılacağına göre, metal alerjisi ve ya kronik hastalığı gibi rahatsızlıkların olup olmadığına göre seçip yapmaktadır.

İzmir Diş Dolgusu

İzmir Diş Dolgusu tedavisi için İzmir’deki kliniğimiz Cadde Dental’den destek alabilirsiniz. Dolgu işleminizi çok kısa bir sürede yapabiliriz. İzmir ilinden farklı bir yerden kliniğimize gelecekseniz, anlaşmalı olduğumuz otellerden güncel fiyatları alabilirsiniz.

Ayrıca izmir implant tedavisi sayfamızdan da ayrıntılı destek alabilirsiniz.

en iyi diş doktoru izmir

İzmir Diş Dolgusu İçin Randevu Almak İster Misiniz?

Tedaviniz hakkında destek almak ister misiniz?

Tedaviniz hakkında bilgi almak ister misiniz? Hasta koordinatörlerimiz sizlere tedavi sürecinizle ilgili hemen bilgi verebilir.