CAD/CAM Çözümler
Robotik İmplant
Tedavi Planlama

Porselen Diş Kaplama İzmir

Diş sağlığını korumak amacıyla yapılan porselen diş kaplama günümüzde oldukça popülerdir. Estetik için yapılan porselen kaplama dolgu ve diş sağlığını korumak amacıyla da tercih edilir. İzmir porselen diş kaplama tedavilerinin en çok uygulandığı illerden bir tanesidir. Önemli olan sadece estetik görünüm değil aynı zaman da dişlerin sağlığının korunmasıdır. Porselen diş kaplama, doktor tarafından dişlere dolgu yapılamadığı zamanlar da dolgu görevini görür. Porselen diş kaplamanın birçok özelliği bulunur.

Porselen diş kaplama için tarayıcı yardımıyla bir kalıp çıkartılır. Daha sonra uzman doktor tarafından hazırlık yapılır. Günümüzde porselen kaplama için kullanılan malzeme ise lityum disilikat malzemesidir. Dişlerin tıraşlanması sonucunda ölçülere uygun olarak hazırlanan porselen kaplama oturtulur. Sabit bir kaplama olan porselen kaplamanın da en doğru bir şekilde yapılması önemlidir. Ancak bu noktada porselen diş kaplama ve protez diş uygulaması karıştırılmamalıdır. Hastalar genelde bu konulardaki araştırmaları karıştırmaktadır.

Porselen kaplama gereklilik görüldüğü zaman herkes tarafından yapılabilir. Hastada olan diş bozuklukları da porselen diş ile düzeltilir. Özellikle hafif ve orta diş bozuklukları kısa sürede tedavi edilir. Genellikle kırık diş veya aralık kalmış dişler için çok tercih edilir. Ancak porselen diş kaplama sanılanın aksine pahalıdır. Her bir diş için ayrı bir maliyet çıkar. Bu nedenle bütçenizi buna göre ayırarak dişlerinizi yaptırmanız gerekir.

Porselen kaplama diş kaç günde biter?

Porselen kaplama tedavi süresi öncesinde uzun bir zaman gerekir. Ölçü alınması, kaplama malzemeleri gibi süreçlerin hazırlanması için belli süreye ihtiyaç vardır. Tedavi öncesinde hastanın istekleri ve şikayetleri belirlenir. Tedavi yöntemi ve uygulama şekli doktor tarafından belirlenir. Ölçümlerin ne zaman yapılacağı, yönteme göre yapılan kaplama hakkında gerekli bilgilerin verilmesi gerekir. Uzman doktorunuzdan gerekli bilgileri alarak dişlerinizi yaptırabilirsiniz.

Porselen Kaplama Sonrasında Dikkat Edilmesi Gerekenler

Porselen diş kaplama sonrasında hastalar kısa sürede günlük yaşamlarına geri dönebilirler. Lokal anestezi etkisi birkaç saat içerisinde geçecektir. Ağrılar yok denecek kadar azdır. Herhangi bir ağrı hissettiğiniz zaman ağrı kesici ile gidermeniz mümkün.

Tedavi bittikten sonra aşırı sıcak ve soğuk gıdalardan uzak durmanız gerekir. Zor çiğnenen ve yapışan gıdalar bir süre dişlere zarar verebilir. Sert ve kabuklu gıdalardan da bir süre uzak durmanız da fayda var. Porselen dişlerin genellikle 10 yıla kadar ömrü vardır. Ancak gerekli vakımları yaptığınız zaman bu ömrü daha fazla uzatabilirsiniz.

Diş tedavileri sonrasında gerekli bakımların da mutlaka yapılması gerekir. Doktorlar dişlerin günde 2 kez fırçalanması gerektiğini söyler. Bu bakımları yaparken ağız gargarasını da kullanmakta fayda var. Ağız gargarası ağızda oluşan bakterileri temizlediği gibi ağız kokusunu da önler.

Porselen diş kaplama Türkiye’de her dişçi tarafından kolaylıkla yapılır. Kaç dişe yaptıracağınızı ve ne kadar maliyet ayırdığınız önemlidir. İlk olarak doktora gidip muayene olmanız gerekir. Doktorla gerekli konuyu konuşarak bilgiler alabilirsiniz. Ancak tedavi öncesi ve sonrası çok önemlidir. Bu nedenle tedaviye başlamadan önce her şeyi bilmenizde fayda var. İmplant sonrası kullanılacak kaplama çeşitleri hakkında doktorunuzdan bilgi almanız tavsiye edilir.

İzmir’de diş protezi uyguladığımız tedaviler, porselen kaplama tedavisi hakkında araştırma yapan hastaların sorularını yanıtlamaya yardımcı olabilir.

en iyi diş doktoru izmir

Porselen Kaplama Diş İçin Randevu Almak İster Misiniz?

Tedaviniz hakkında destek almak ister misiniz?

Tedaviniz hakkında bilgi almak ister misiniz? Hasta koordinatörlerimiz sizlere tedavi sürecinizle ilgili hemen bilgi verebilir.