20’lik diş çekimi günümüzde yaygın bir tedavi yöntemdir. Yirmi yaş dişleri, insan destinasyonunun her çeyreğinde yer alan üç azı dişinden biridir. Söz konusu bu üç azı dişi arasında en arkada bulunan ve zaman zaman farklı tip sağlık sorunlarının ortaya çıkmasına neden olanı ise yirmi yaş dişleridir. 17 – 25 yaş arasında ortaya çıkan bu dişler genellikle dört tane olmakla birlikte dörtten daha az ya da daha çok olabilir. Gömülü kalması halinde diğer dişler içinde tehdit oluşturabilir.

Yirmi yaş dişlerinin çekilmesini gerektiren bazı durumlar:

• Yanlış konumda olan dişler,
  • Kısmen çıkması durumunda,
  • Gömülüm olması durumunda,
  • Çürük veya farklı hasarlar nedeniyle,
  • Komşu dişlere etkilere nedeniyle vb.

Durumlarda yirmi yaş dişlerinin çekilmesi mümkündür. 20’lik diş neden çekilir sorusu bu nedenle tek bir yanıta sahip değildir.

Diş estetiği nasıl yapılır? Yazımızdan bakabilirsiniz.

Yirmilik Dişler Hangi Sorunlara Neden Olur?

20’lik diş belirtileri ortaya çıkması halinde en kısa süre içinde hastaların uzman bir diş hekimine görünmesi gerekmektedir. Çoğu zaman halk arasında bu dişler farklı tip sağlık sorunlarına neden olduğu için uzman kontrolünde tedavilere başvurulması önemlidir. Bunun yanı sıra yirmi yaş dişlerinin ağrıya neden olduğu durumlarda çekilmediklerinde ortaya çıkaracakları bazı sorunlar:

• Diş iltihaplanmalarına neden olabilir,
  • Diş çürükleri,
  • Komşu dişlerde hasarlar,
  • Ağrılar,
  • Çiğneme ve konuşma bozuklukları vb.

Olarak sıralanabilir. Söz konusu unsuralar vaktinde tedavi edilmeyen veya çekilmeyen yirmi yaş dişleri için ortaya çıkabilir.

20lik dis cekim ucreti

20lik dis nasil cekilir

Yirmilik Dişlerin Çıktığı Nasıl Anlaşılır?

Gömülü olmayan 20’lik diş çekimi başta olmak üzere yirmi yaş dişlerinin ortaya çıkardığı sorunların ortadan kaldırılması için öncelikle durumun uzman bir hekim tarafından tespit edilmesi gerekmektedir. Bunun işçin yirmi yaş dişinin çıktığını anlamak gerekebilir. 20’lik diş neden çekilir sorusunun en temel yanıtı da yine dişlerin çıkış şekline bağlı olarak yorumlanabilir.

Diş ağrısı, yanak ve ağızda şişlik, ağız hareketlerinde zorluk, ağız kokusu, kulaklara vuran ağrılar vb. daha birçok belirti yirmi yaş dişlerinin ortaya çıkardığı başlıca sorunlar arasında yer almaktadır. Bu tip belirtilerin görülmesi halinde en kısa sürede doktora başvurulması gerekir.

Yirmilik Dişler Nasıl Çekilir?

Ağrısız 20’lik diş çekimi mümkündür. Ancak zaman zaman bu dişlerin gömülü olması veya zorlu bölgelerde olması cerrahi müdahale gerektirebilir. Diş çekimi için hafif sedasyon yardımı ile uyuşturulan bölümde dişin çıkış şekli, durumu ve konumuna göre farklı tip yöntem tercih edilir. 20’lik diş neden çekilir sorusu için bu nedenle hasta durumuna göre farklı yanıt aranabilir.