Diş Eti Tedavisi

Diş eti hastalığının önlenmesinde en önemli görev kişinin kendisine düşmektedir. Günlük ağız bakımı, diş fırçalama ve diş ipliği kullanmılması, bakteriyel diş plağının uzaklaştırılması gerekmektedir. Dişhekimine düzenli aralıklarla gidilmesi de aynı derecede önemlidir. Günlük ağız bakımı işlemleri diştaşı oluşumunu en az düzeye indirebilir, ancak tamamen önleyemeyebilir. Diş fırçası, diş ipliği veya diğer temizlik araçları ile ulaşılamayan bölgelerin bir diş hekimi tarafından değerlendirilmesi mevcut diş plağı veya diştaşının uzaklaştırılması açısından gereklidir. Dişeti hastalığının erken döneminde tedavi, dişler üzerindeki eklentilerin (plak ve diştaşı) uzaklaştırılması ve düzgün bir kök yüzeyinin sağlanmasını kapsar. Bu işlem dişetinde iltihaba neden olan bakterilerin uzaklaştırılmasını sağlar. Dişeti hastalığının erken döneminde vakaların çoğunluğunda, diştaşı temizliği, plağın uzaklaştırılması ve düzgün bir kök yüzeyinin sağlanmasını takiben günlük etkin ağız bakımı başarılı bir tedavi için yeterlidir. Daha ilerlemiş vakalar cerrahi tedaviyi gerektirebilir. Bu tedavinin amacı dişleri çevreleyen derin periodontal ceplerdeki diştaşlarını temizlemek, ve düzgün bir kök yüzeyini sağlamak ve daha kolay temizlenebilir bir dişeti formu oluşturmaktır. Periodontal tedavi sonrası hastaların düzenli olarak dişhekimi tarafından muayene edilmesi, plak kontrolü ve yeni diştaşı birikimlerinin ortamdan uzaklaştırılması gereklidir. Fakat unutmamak gerekir ki; periodontal tedavi ile elde edilenlerin sürdürülmesi için hiçbir işlem kişinin günlük ağız bakımı işlemlerini etkin bir şekilde uygulamasından daha yararlı olamaz.

• Diş Eti Rahatsızlığı Nasıl Olur?
  • Diş Eti İltihabı Belirtileri Nedir?
  • Diş Eti İltihabının Olduğu Nasıl Anlaşılır?
  • Diş eti neden kanar?
  • Diş Eti Kanaması Nasıl Önlenir?
  • Dişlerin Daha Sağlıklı Olması İçin Bakım Önerileri
Diş Eti Rahatsızlığı Nasıl Olur?

Dişleri düzgün temizlemediğimizde, diş bakımlarımızı yapmadığımız da, diş fırçalamadığımızda, diş ipi ve gargara kullanmadığımızda diş eti rahatsızlığı oluşabilir. Dişlerin günlük bakımını yapılmadığında dişlerimizde biriken bakteriler diş çürümesine ve buda diş eti rahatsızlığına sebep olur. Diş etleri iltihaplandığında ise tükürüğün çökmesi ile diş taşlarını oluşturabilir ve bu nedenle ağız kokusuna sebep veren bu hastalık insan ilişkilerimizde utanmamıza sebep olabilir.
Bakteriler dişlerimize genelde şekerli ve asitli gıdalardan bulaşarak dişlerimize ve diş etlerimize zarar verir. Diş bakımlarını gerçekleştirmediğimiz zaman ise oluşan bakteriler diş etlerine saldırarak çürütür ve ileri ki dönemler de dişimizi kaybetmemiz gibi tedavi sonucu vermeyen safhaya gelebilir.

Diş Eti İltihabı Belirtileri Nedir?

Diş eti iltihaplarının başlıca belirtileri arasında diş çürümesi, diş etlerinde kanama ve diş şekillerindeki bozukluklar, çarpıklıklar, yamulmalar, diş renginde değişiklikler ve diş ağrısı gibi başlıca sebepler diş eti iltihabı belirtileri arasında görülmektedir. Sağlıklı bir diş etinin rengi açık pembe bir renkte olur. Diş eti dişe ve kemiğe sıkı bir şekilde yapışmış durumda ve parlak bir görüntüdedir.

Diş Eti İltihabının Olduğu Nasıl Anlaşılır?

Diş eti iltihabının olduğunu diş eti kanamasından anlayabilmektesiniz. Eğer diş etlerinizde kanama varsa ilk sebebi buradan anlayabilirisiniz. İkinci neden, ise diş etlerinde şişme ve kızarma olmasıdır. Üçüncü neden, arasında diş etleriniz de çekilme ve diş hassasiyetine sebep verecek olaylar var ise diş eti iltihabınız olabilir. Dördüncü nedense, diş etlerinizde ve ya dişlerinizde diş taşları var ise diş eti iltihabınız olabilir.
Dişlerinizin arasında diş uzaması, sallanması veya boşluklar oluşuyor ise diş eti iltihabı olabilmektedir. Diş ile diş eti arasından iltihap geliyorsa diş eti rahatsızlığınız olabilir. Eğer ağızınız da kötü bir tat ve kötü bir koku varsa en yakın zaman da hastanemize başvurarak randevu almanızı ve hastanemizdeki uzman doktorlar tarafından muayene edilmenizi öneriyoruz. Ayrıca sağlıklı diş etlerinize kavuşabilmek için en kısa zamanda dişlerinizi kontrol ettirmeniz gerekiyor.

Diş eti neden kanar?

Diş eti rahatsızlıklarının en büyük belirtisi olan diş eti kanamaları bakteri plağı ve tartar birikimi sonucunda ortaya çıkarak dişetlerinde ve çene kemiklerinde iltihaplar oluşturuyor. Bunun sonucunda da diş eti kanaması meydana geliyor.

Diş Eti Kanaması Nasıl Önlenir?

Diş eti kanamalarını önlemek için ağız hijyeni ve diş bakımı son derece önemlidir. Günde iki kere dişlerin az florürlü diş macunlarıyla fırçalanması, fırçanın ulaşamadığı yerlerde diş iplerinin kullanılması ve ağız gargarasıyla komple ağız temizliği sağlanması diş eti kanamalarını önleme de oldukça etkilidir. Tabi, bu işlemler diş eti kanamaları sonrasında değil her zaman için yapılması gerekir.
Karşıyaka diş hekimi olarak kliniğimizde hastalarımıza detaylı şekilde diş fırçalama bilgileri uzman hekimlerimiz tarafından bildirilmektedir. Günde iki kere, yumuşak bir diş fırçasıyla, bastırmadan ve oval hareket ettirilerek yapılacak diş fırçalama işlemleri en kısa 2 dakika sürmelidir. Diş eti kanamaları ciddi diş hastalıkları olmakla birlikte gerektiği zamanda gerektiği önlemleri almamak diş kayıplarına neden olacaktır. Ayrıca çene kemiğinde erime olabildiği gibi implant ve protez yapımında da güçlük yaşanabiliyor.

Dişlerin Daha Sağlıklı Olması İçin Bakım Önerileri

Diş sağlığını korunmasında en önemli uygulamalardan biri diş fırçalamadır. Diş ve diş etlerine paralel şekilde dairesel hareketler uygulayarak ve masaj yapıyormuş gibi çok fazla kuvvet uygulamadan fırçalama yapılmalıdır.
Diş fırçalama işleminde en önemli nokta ise kullanılan dil macunu ve fırçasıdır. Diş fırçaları her 5 – 6 ayda bir değişmelidir. Sert ve kırılan kıllı diş fırçaları kullanılmamalıdır. Florlü ve az aşındıran diş macunları tercih edilmelidir. Bostanlı diş hekimi olarak uzman doktorlarımız diş sağlığınıza ve diş yapınıza en uygun diş fırçalama ürünlerini açıklayarak daha sağlıklı dişlere kavuşmanızda en büyük yardımcınız olacaktır.
Diş temizliği sadece dişlerden ibaret değildir ve ağzın bütününü kapsar. Diş fırçalarken dilin temizlenmesi de son derece önemlidir. Dil temizleme özelliği bulunan fırçalarla dil arka bölümden ön bölüme doğru temizlenerek ağız içi bakım iyi bir şekilde yapılmış olur.
Evlerde yapılan diş bakım ve temizlikleri birçok diş sorununu önleyebildiği gibi birçok sorunu da engelleyememektedir. Diş taşı yani tartar da bunlardan biridir. Diş taşları fırçalamayla geçmeyen tıbbi müdahale gerektiren sorunlardır. Bunun için belli sürelerde diş taşı temizliği yaptırmak en doğru yol olacaktır.
Hem diş eti kanamalarının önüne geçmek hem de diğer tüm diş eti hastalıkları riskini azaltmak için diş fırçası kadar yarar sağlayan diğer bir diş temizleyici ürün ise diş ipleri oluyor. Dişlerin arasındaki tüm tabakaları temizleyen ve iyi bir ağız bakımı yapan diş ipi kullanımı diş eti kanamasını önleyeceği gibi daha sağlıklı dişlere sahip olmanızı sağlayacaktır.
Sigara, alkol ve dengesiz beslenme de diş hastalıklarına fazlaca neden olabiliyor. İlerleyen yaşınıza rağmen dişlerinizi kaybetmemek ve her zaman sağlıklı dişlere sahip olmak için İzmir diş hekimi 24 saat süreyle hizmet veriyor.

caddedental-logo

Özel Cadde Dental Ağız ve Diş Sağlığı Polikliniği olarak, gelişen teknolojiyi ve yenilikleri yakından izlemek, dental sektörde müşteri memnuniyetini amaç edinmek, kaliteli ve hızlı hizmet anlayışı ile ilerleyerek yolumuza devam etmek başlıca misyonumuzdur.

Blog Yazıları

Kullanım Koşulları

Sitede bulunan içerik sadece bilgilendirme amaçlı olup, doktorun hastasını muayene etmesi, teşhis ya da tanı koyması anlamına gelmez. Site kullanımıyla ilgili daha detaylı bilgi edinmek için lütfen “Kullanım Koşulları” sayfamızı inceleyiniz.

Gizlilik Politikası

Gizlilik Politikamız Bu web sitesini ziyaret etmeniz ve bu site aracılığı ile sunduğumuz hizmetlerden yararlanmanız sırasında, size ve talep ettiğiniz hizmetlere ilişkin olarak elde ettiğimiz bilgilerin ne şekilde kullanılacağı ve korunacağı işbu “Gizlilik Politikası“nda belirtilen şartlara tabidir ve işbu web sitesini ziyaret ederek “Gizlilik Politikası“nda belirtilen şartları kabul etmektesiniz.